Hopp direkte til innhold

i Nordmør skyttersamlag

Årsmelding 2014

STYRET :

Leder Lars Indreiten, Nestleder Per Inge Vatten, Sekretær Kjell Magne Lervik, Kasserer Birger Indreiten, Styremedlem Tore Egil Halse, Leder Ungdomsutvalget Odd Arnfinn Stivold, IT-kontakt Nils T. Halse.

Varamedlemmer: Eirik Stivold og Irene Røe Vaagan.
Revisorer: Gerd Oddny H. Røed og Kristen Nordvik.

Ungdomsutvalg:
Leder Odd Arnfinn Stivold, medlemmer Per Inge Vatten, Geir Betten og Birger Indreiten.
Skifeltutvalg:
Leder Lars Indreiten, medlemmer Kjell Magne Lervik og Peder Saltrø. Instruktører:
Kjell Magne Lervik og Peder Saltrø.
Valgkomite:
Lars Indreiten og Tore Egil Halse.
Ammunisjonsforvalter:
Ola Rognskog

AKTIVITETER  2014

Det er i året avholdt 5 styremøter og behandlet i alt 34 saker. Ordinært årsmøte ble holdt på Skytterhuset 26 oktober. Dessuten ble det avholdt ekstraordinært årsmøte på Stornaustet 21. februar, der bruk av egenkapital i forbindelse med nytt skytterhus ble behandlet.

2014 har vært et år med sportslig bra aktivitet.  Romjulstevnet innendørs ble avviklet 30. desember med hele 132 deltakere. Dette er på ny deltakerrekord for stevnet.

Haugaskarstevnet i feltskyting ble avviklet søndag 13 april med 73 deltakere. Til dels dårlig vær på stevnedagen bidro nok til at deltakelsen ble langt mindre enn ventet.

Beste resultat i feltsesongen sto Birger Indreiten for, da han vant samlagsmesterskapet i kl. V-65 . Birger ble også nr.2 i samme klasse under LDKS i felt i Batnfjord.  Ellers vant Birger Indreiten Kl.V-65 og Anders Indreiten Kl.V-73 under kretskarusellen i feltskyting.

Skytingens Dag ble avviklet 18 mai med 19 deltakere. Kragens minnestevne ble avviklet 22 august med 15 deltakere. Åpent stevne kombinert med skyting om organisasjonsmedaljen ble avviklet på lagets bane helga 26/27 juli med 86 deltakere.Laget hadde med ett lag i Breddeserien og to lag i Veteranserien i 2014.  A-laget i Veteranserien fikk klart beste poengsum i de innledende runder, men det ble  sisteplassen i finalen etter uhell og svak skyting. Laget i Breddeserien gikk også til finalen og etter meget god skyting ble det topplassering og årets vinnere av Breddeserien. En meget sterk prestasjon. Følgende skyttere har skutt innledende runder : Anbjørn Halse, Tore Egil Halse, Nils T. Halse, Eirik Stivold og Odd Arnfinn Stivold. De fire førstnevnte deltok i finalen. Nevnes må også at veteranlaget vant lagskytingen under samlagsstevnet bane i Bæverdalen. På laget deltok Jan aasland, Birger Indreiten og Lars Indreiten.

Under Landsskytterstevnet på Sandnes stilte laget med 3skyttere. Tore Egil Halse oppnådde beste enkeltresultat med en 20 plass bane kl.1. Det har ellers vært oppnådd en rekke gode enkeltresultat fra skyttere under åpne stevner i året som det går for langt å liste opp.

Utover sommeren har det som vanlig vært avviklet trening og oppskyting for storviltjegere. I 2014 har 58 jegere avlagt skyteprøven, noe som er 5 flere enn i 2013.

NYTT SKYTTERHUS

Det har i året blitt utført en betydelig dugnadsinnsats på det nye skytterhuset. Utvendig er huset på det meste ferdig. Noe takarbeid  og arbeider ved inngangsparti gjennstår. Innvendig er kontorer, kjøkken og sal ferdig, mens det er en del arbeider igjen på de to sanitærrommene. Røropplegg for vatn og kloakk er gravd ned fram til huset og parkeringsplass er i hovedsak gruset og jevnet. Det er også innreidd og tatt i bruk et omkledningsrom i standplassbygget. Stor takk til alle som har utført dugnadsarbeide av ulike slag gjennom året. Laget fikk i 2014 tildelt kr.119.000,- i spillemidler, noe som medfører at økonomien i husprosjektet blir rimelig god.

Laget har  82  betalende medlemmer i 2014. Det er i sesongen avfyrt ca. 25.000   skudd.

INTERNE SKYTINGER 2014

Dugleiksm.pokalen Tore Egil Halse 247 pt.
Oskar Heggems med. Lars Indreiten 335 pt.
Familieskyting Fam. Stivold 435 pt.
Skytingens Dag Lars Indreiten 148 pt.
Lagm. Felt V-55/2-5 Lars Indreiten 27/13
Lagm. Felt V-65 Birger Indreiten 28/12
Lagm. Felt V-73 Anders Indreiten 29/18
Lagm. Bane Kl.2-5 Kjell M. Lervik 330 pt.
Lagm. Bane Kl.1 Tore Egil Halse 239 pt.
Lagm. Bane Kl.V-55 Per Inge Vatten 330 pt.
Lagm. Bane Kl.V-65 Birger Indreiten 349 pt.
Lagm. Bane V-73 Jarle Gravvold 339 pt.

For første gang ble Halsamesterskap 15 m innendørs avviklet. Følgende ble Halsamestre :

Kl.2 Nils T. Halse 334 pt.
Kl.V-65 Birger Indreiten 230 pt.
Kl.V-73 Jarle Gravvold 313pt.

Lagmesterskap i skifelt og skogsløp m/skyting er heller ikke i 2014 blitt avviklet.

Takk !

Styret vil takke spesielt de som bidro med midler til laget i 2014. Nevnes spesielt må Halsa Gjensidige brannkasse som har gjennom sponsoravtale tilført laget midler. Det samme har enkeltperson og medlem Anders J. Heggem som har bidratt med midler som er øremerket til utstyr på kjøkkenet i skytterhuset. Ellers også stor takk til alle de som bidro med dugnadsarbeide ved lagets mange ulike arrangementer.

Styret.